Elke marketingstrategie begint met het positioneringsvraagstuk: Hoe wil je dat je doelgroepen je (product, dienst en/of organisatie) zien cq. percipiëren, zowel absoluut als in relatie tot concurrenten. Vervolgens moet dit vertaald worden in de juiste waardepropositie plus de wijze waarop en kanalen waarlangs je met die waardepropositie zo effectief en efficiënt mogelijk afzetmogelijkheden creëert. Maak ook in hoe je bestaande klanten laat terugkomen, bindt en meer laat besteden. En hoe je nieuwe klanten "opspoort" en "kunt raken" in hu customer journey. In dit marketing onderdeel van Kennisbank Ondernemen vind je artikelen over dergelijke vraagstukken. Klik hieronder op het artikel van jouw keuze of zoek bovenin de zoekbalk. Elke week worden er weer nieuwe artikelen toegevoegd, wat betekent dat onze kennisbank continu in ontwikkeling is. Het gebruik ervan is gratis en dus niet bedoeld als (betaald) advies. Wil je contact met één van onze marketing adviseurs? Dan kun je direct hier je vraag stellen of plan hier een online consult in.