Kennisbank Ondernemen

Marketingstrategie

Elke marketingstrategie begint met het positioneringsvraagstuk: Hoe wil je dat je doelgroepen je (product, dienst en/of organisatie) zien cq. percipiëren, zowel absoluut als in relatie tot concurrenten. Vervolgens moet dit vertaald worden in de juiste waardepropositie plus de wijze waarop en kanalen waarlangs je met die waardepropositie zo effectief en efficiënt mogelijk afzetmogelijkheden creëert. Maak ook in hoe je bestaande klanten laat terugkomen, bindt en meer laat besteden. En hoe je nieuwe klanten "opspoort" en "kunt raken" in hu customer journey. In dit marketing onderdeel van Kennisbank Ondernemen vind je artikelen over dergelijke vraagstukken. Klik hieronder op het artikel van jouw keuze of zoek bovenin de zoekbalk. Elke week worden er weer nieuwe artikelen toegevoegd, wat betekent dat onze kennisbank continu in ontwikkeling is. Het gebruik ervan is gratis en dus niet bedoeld als (betaald) advies. Wil je contact met één van onze marketing adviseurs? Dan kun je direct hier je vraag stellen of plan hier een online consult in.

Employer Branding feiten en fabels
0
Employer Branding feiten en fabels

Dominique Nelissen

Employer Branding feiten en fabels
Omni-, multi- of single channel marketing?
0
Omni-, multi- of single channel marketing?

Henk Ceha

Omni-, multi- of single channel marketing?
Customer Lifetime Value: de KPI der KPI's
0
Customer Lifetime Value: de KPI der KPI's

Henk Ceha

Customer Lifetime Value: de KPI der KPI's
Focus op retentie of acquisitie in marketing?
0
Focus op retentie of acquisitie in marketing?

Henk Ceha

Focus op retentie of acquisitie in marketing?
Terugkerende omzet: dé KPI die je wilt verbeteren
0
Terugkerende omzet: dé KPI die je wilt verbeteren

Dimitri Bessems

Terugkerende omzet: dé KPI die je wilt verbeteren
Waardepropositie: de marketingbasis
0
Waardepropositie: de marketingbasis

Henk Ceha

Waardepropositie: de marketingbasis
Hoe vind je het business model dat werkt?
0
Hoe vind je het business model dat werkt?

Henk Ceha

Hoe vind je het business model dat werkt?
De marketingbaarheid van je propositie
0
De marketingbaarheid van je propositie

Henk Ceha

De marketingbaarheid van je propositie