Kennisbank Ondernemen

Marktanalyse

Marketing begint altijd bij een analyse van de markt, je verplaatsen in de wensen, eigenschappen en gedragingen van je doelgroepen. Vroeger was je aangewezen op kostbare marktonderzoekbureaus die de markt voor je onderzochten en analyseerden. Met de hedendaagse technologie zijn er tal van veel goedkopere en tegelijkertijd ook vaak accuratere technieken om markten te analyseren. Die zelfde technieken kunnen dan ook vaker gebruikt worden voor meting van marketingeffectiviteit. In dit marketing onderdeel van Kennisbank Ondernemen vind je artikelen over verschillende mogelijkheden en technieken van marktanalyse & marktonderzoek. Klik hieronder op het artikel van jouw keuze of zoek bovenin de zoekbalk. Elke week worden er weer nieuwe artikelen toegevoegd, wat betekent dat onze kennisbank continu in ontwikkeling is. Het gebruik ervan is gratis en dus niet bedoeld als (betaald) advies. Wil je contact met één van onze marketing adviseurs? Dan kun je direct hier je vraag stellen of plan hier een online consult in.