ruud bemelmans
Sr. Financieel adviseur & interim
Ruud is een ervaren all-round financieel professional met kennis en ervaring op financieel, fiscaal, administratief en financieel-organisatorisch gebied. Deze heeft hij de laatste 20 jaar opgedaan als financial controller van een snel groeiend MKB bedrijf, in welke periode hij dit bedrijf financieel door alle fases van levenscyclus heeft mogen leiden als participerend MT-lid. Daarvoor als Hoofd Administratie en Administrateur. De laatste 10 jaar is hij tevens zelfstandig financieel adviseur en interimmer in het MKB, in welke rol hij voor MKB bedrijven administraties doet, jaarrekeningen maakt, belastingaangiften doet, begrotingen opstelt, kostenbeheersing doorvoert en ad interim leiding geeft op financieel gebied aan afdelingen of bedrijven.
Ruud brengt al deze ervaring bij Ondernemersadviseurs in binnen administratieve diensten, fiscale advisering, financieel advies en interim werk. Met zijn ruime en brede MT-ervaring in het MKB is Ruud tevens een fijne sparring partner voor ondernemers.
ruud bemelmans
Sr. Financieel adviseur & interim
Ruud is een ervaren all-round financieel professional met kennis en ervaring op financieel, fiscaal, administratief en financieel-organisatorisch gebied. Deze heeft hij de laatste 20 jaar opgedaan als financial controller van een snel groeiend MKB bedrijf, in welke periode hij dit bedrijf financieel door alle fases van levenscyclus heeft mogen leiden als participerend MT-lid. Daarvoor als Hoofd Administratie en Administrateur. De laatste 10 jaar is hij tevens zelfstandig financieel adviseur en interimmer in het MKB. Ruud brengt al deze ervaring bij Ondernemersadviseurs in binnen administratieve diensten, fiscale advisering, financieel advies en interim werk. Met zijn ruime en brede MT-ervaring in het MKB is Ruud tevens een fijne sparring partner voor ondernemers.
Samenvatting
Ruud, geboren en getogen in Schimmert, getrouwd en vader van 2 kinderen, heeft na zijn studie aan de Hogeschool Zuyd te Sittard, de afgelopen decennia diverse financiële functies uitgeoefend. Door deze jarenlange ervaring heeft hij een brede kennis opgedaan in het financieel administratief en controlling gebied bij MKB bedrijven, met name familiebedrijven. Als financieel controller in loondienst was hij voor medewerkers en directie het aanspreekpunt op het financieel, fiscaal, IT en HR gebied en extern voor o.a. banken, accountants, belastingdienst en andere dienstverlenende bedrijven. Zowel in zijn werk als in zijn vrije tijd neemt hij zijn verantwoordelijkheid en wacht hij niet af. Hij is zeer betrokken bij het wel en wee van het verenigingsleven in zijn geboortedorp. Door het bekleden van diverse maatschappelijke functies draagt hij bij aan het in stand houden van de sociale samenhang van het dorp. Zijn kernwaarden zijn betrouwbaar zijn, persoonlijke aandacht geven en resultaatgericht zijn. Hij ziet het als zijn taak om toegevoegde waarde te creëren bij ondernemers door niet alleen cijfers te genereren, maar ook cijfers te interpreteren en te analyseren om zodoende gerichte adviezen te kunnen opstellen. Door zijn brede en jarenlange ervaring is hij in staat de ondernemer te ontzorgen op financieel gebied en als vast aanspreekpunt te dienen.
HBO Bedrijfseconomie (afgerond)
1982 - 1986
Vakkenpakket: Engels, Duits, Algemene Economie, Bedrijfseconomie, Commerciële Economie, Automatisering, Sociologie/Psychologie
Diverse financiële software trainingen
1999 - heden
SAP (key user), Afas, Imuis, Exact, Microsoft Office toepassingen
Scholengemeenschap St. Michiel
Atheneum-B
1976-1982
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Wiskunde I, Scheikunde, Natuurkunde, Economie I/Recht, Biologie.
Sr. Financieel adviseur & interim
2023 - heden
Sinds februari 2023 actief als Sr. Financieel adviseur & interim bij Ondernemersadviseurs. Aangetrokken als ervaren kracht binnen de Administratieve diensten voor het het voeren en controleren van financiële administraties, projectadministraties, verzorgen van jaarrekeningen, financiële rapportages, aangiften BTW, LH, VpB en IB. Binnen de Adviesdiensten word ik ingezet op financieel en fiscaal advies en financieel interim werk.
Eigenaar
2010 - heden
Eigen bedrijf opgericht met als doelstelling het uitvoeren van werkzaamheden op gebied van financiële administratie en verslaglegging, controlling, fiscale zaken, financieel en risicomanagement, IT en HR.
Financial controller | MT-lid (participerend)
1999 - 2022
Verantwoordelijk voor bedrijfs- en financieel-economisch beleid, alsmede het algemene organisatiebeleid, in nauwe samenspraak met directie en MT.
Hoofd Administratie
1994 - 1999
Verantwoordelijk voor de gehele administratie en automatisering van Klimex BV en Fabri BV eveneens behorende tot de Ruers Holding BV.
Administrateur
1989 - 1994
Verantwoordelijk voor de gehele administratie en automatisering..
Senior Assistant Accountant | Controller
1988 - 1989
Als projectmedewerker IT verantwoordelijk voor het beschrijven van de administratieve organisatie van diverse afdelingen, de begeleiding in aanschaf nieuwe software ten behoeve van productie en verkoop en het doen van administratieve en boekhoudkundige taken.
Bellen
+31 (0)85 060 6745
Via dit centrale nummer word je doorverbonden.
Bel of mail voor een afspraak bij jou of bij ons.
Gebruik het contactformulier op deze pagina.
Wil je direct een online consult met Ruud?
Plan dan hier je afspraak voor een online consult.
Ga naar ondernemersadviseurs.nl/webinars
Zoek daar naar Ruud's webinars en podcasts
Bellen
+31 (0)85 060 6745
Via dit centrale nummer word je doorverbonden.
Bel of mail voor een afspraak bij jou of bij ons.
Gebruik het contactformulier op deze pagina.
Wil je direct een online consult met Ruud?
Plan dan hier je afspraak voor een online consult.
Ga naar ondernemersadviseurs.nl/webinars
Zoek daar naar Ruud's webinars en podcasts